EEK
EST

left Kõik lood

eek.ee
Uurides linnaturismi ja turundusstrateegiaid: EUASi üliõpilaste Erasmuse+ kogemus Ungaris
01.11.2023

Viis Eesti Ettevõtluskõrgkooli Mainor tudengit, kes õpivad turundust ning hotelli- ja restoraniettevõtlust, osalesid hiljuti Erasmus+ Intensiivprogrammis Ungaris.

Hanna-Liisa, esimese kursuse turunduse üliõpilane, meenutab oma aega Ungaris, kus ta sai osaleda BIP-is. Programm toimus Budapesti ärikooli juures ja kandis nime „Linnaturismi telgitagused“. Programm toimus oktoobri lõpus, muutes selle ainulaadseks ja elavaks ajaks Budapesti kogemiseks.

Teda köitis linnaturismi teema ja kuidas see põimub turundusstrateegiatega. Lisaks oli ta eestlasena huvitatud ida-euroopa riikide kultuurierinevuste avastamisest ja erinevate kultuuride inimestega kohtumisest.

Tema päevad olid täidetud informatiivsete loengute, interaktiivsete töötubade ja jalutuskäikudega Budapestis. Õhtuti pühendus ta Budapesti peidetud pärlite avastamisele, alates hubastest kohvikutest kuni ajalooliste paikadeni, sukeldudes Ungari kultuuri ja kohtudes teiste üliõpilastega.

Kõige unustamatum mälestus Hanna-Liisale olid Budapesti varemete baarid. „Need unikaalsed baarid, mis asuvad hüljatud hoonetes, näitasid linna loomingulist vaimu. Oli põnev näha, kuidas need ruumid on muutunud linnaturismi keskusteks, kombineerides ajalugu, kunsti ja meelelahutust. Õhkkond oli elektriline ja see pakkus väärtuslikke teadmisi innovaatiliste turundusstrateegiate kohta, mis loovad turistidele meeldejäävaid kogemusi,“ ütles ta.

Hanna-Liisa lisas: „Ma soovitan seda kogemust teistele väga. Erinevate kultuuride ja uute valdkondade avastamine sissevaatekoha kaudu oli avardav ja pakkus sügavamat arusaama. Programm mitte ainult ei laiendanud minu akadeemilisi teadmisi, vaid toitis ka minu turunduse vastu tunnetatavat kirge, innustades mind uurima innovaatilisi lähenemisviise tulevastes ettevõtmistes.“

Lisaks ütles ta, et see kogemus varustas teda praktiliste turundusoskustega, mis on spetsiifilised turismi valdkonnale. Ta õppis analüüsima tarbijakäitumist kultuurilises kontekstis ja sai teadmisi tõhusate turunduskampaaniate koostamiseks linna sihtkohtadele. Lisaks sõlmis ta sõprussuhteid kaasosaliste ja kohalike üliõpilastega, mis rikastas tema globaalset perspektiivi ja laiendas tema võrgustikku.

Selle projekti kaudu on Veera, samuti esimese kursuse turunduse üliõpilane, kujundanud uue perspektiivi linnaturismile, õppides hindama väikseid detaile, mida sageli eiratakse. See kogemus on võimaldanud tal laiendada arusaama suuremast pildist ja ta on nüüd tundlikum erinevate kultuurinüansside suhtes. Töötamine mitmekesises meeskonnas on olnud ka väärtuslik õppimiskogemus, kuna ta on näinud, kuidas erinevad inimesed tõlgendavad asju samast vaatenurgast. Veera on tänulik koolidele selle projekti elluviimise eest ja on innukas osalema tulevastes Erasmuse+ programmides. Ta julgustab ka teisi osalema, et koguda uusi kogemusi ja väljakutseid.

Markus, teise kursuse turunduse üliõpilane, lisab, et ta kohtus väga meeldivate inimestega ja lõi palju uusi kontakte üle maailma. Lisaks väljendab ta tugevat soovi osaleda tulevastes Erasmuse+ programmides, kui talle antakse võimalus.

Programmi rahastas Euroopa Liidu Erasmuse+ programm.