ARVUTIMÄNGUDE DISAIN JA ARENDUS
Õpid looma oma arvutimängu ja muutma seda edukaks ettevõtteks.
- Õppe kestus 3 aastat
- Igakuise maksmise ja järelmaksu võimalus
- Päevane õpe inglise keeles esmaspäevast kolmapäevani
Arvutimängude disain ja arendus on eriala, kus õpid looma esimesi haaravaid mänge enda loodud mänguettevõttes kui ka töötama ettevõttes mänguarendajana. Õppekava rõhk on praktilisel tööl, mängijate kogemuse kujundamisel ja mänguettevõtlusel. Edukas mängulooja valdab peale mängu disaini ka programmeerimist ning mängu graafikat.
Õpe toimub inglise keeles!
Sisseastumisavalduste vastuvõtt
Kevadsemestriks 2021 vastuvõttu ei toimu.
Sügissemester 2021:
- Avalduste esitamise tähtaeg Eesti elamisloa omanikele ja Eesti kodanikele: 30.09.2021
- Avalduste esitamise tähtaeg EL liikmesriikide kodanikele: 31.07.2021
- Avalduste esitamise tähtaeg mitte EL kodanikele (EL viisa on vajalik): 31.05.2021

arvutimängude disaini erialajuht
ÕPPEKAVA
MOODULID / SEMESTRID
MOODULID / SEMESTRID
- Enesejuhtimine kõrgkoolis (Y-113), [3 EAP]
- Akadeemiline kirjutamine ja eneseväljendus (Y-112), [3 EAP]
- Kasutajaliidese ja -kogemuse disain (UI & UX design) (KVT-010), [5 EAP]
- Programmeerimise alused (IT-362), [5 EAP]
- Kompositsioon ja värvusõpetus (GD-661), [4 EAP]
- 2D mängugraafika (AD-026), [3 EAP]
- Pikselgraafika (AD-028), [5 EAP]
- Eesti keel A1.1 (Y-115), [3 EAP]
- HTML 5 (DB-053), [5 EAP]
- Arvutigraafika ja animatsioon (GD-660), [4 EAP]
- Vektorgraafika (GD-662), [4 EAP]
- Erialase meeskonnatöö praktika (DB-100), [15 EAP]
- Sissejuhatus mängutööstusesse (AD-027), [4 EAP]
- Mängumootorid ja prototüüpimine (AD-018), [6 EAP]
- Helitöötlus (AD-025), [2 EAP]
- Eesti keel A1.2 (Y-116), [3 EAP]
- Suhtlemispsühholoogia (Y-022), [4 EAP]
- Organisatsioonikäitumine (Y-114), [2 EAP]
- Narratiiv (KMM-005), [5 EAP]
- OO analüüs, disain ja programmeerimine (IT-413), [5 EAP]
- Mängugraafika analüüs ja tehnilised spetsifikatsioonid (AD-011), [3 EAP]
- Mobiilimängu projekt (AD-017), [5 EAP]
- Eesti keel A2.1 (Y-117), [3 EAP]
- Uurimistöö meetodid (Y-007), [5 EAP]
- Õigusõpetuse alused ja dokumentatsioon (CB-0062), [3 EAP]
- Turunduspsühholoogia (T-909), [2 EAP]
- Mängudisain, leveldisain ja dokumentatsioon (AD-004), [6 EAP]
- Mängu publitseerimine ja turundamine (AD-020), [5 EAP]
- Ettevõtlusmoodul (Y-108), [15 EAP]
- Eesti keel A2.2 (Y-118), [3 EAP]
- Erialapraktika (DB-483), [15 EAP]
- 3D mängugraafika (AD-016), [4 EAP]
- Portfoolio (DB-6294), [5 EAP]
- Lõputöö (L-002), [10 EAP]
- Mänguprojekti arendamine ja viimistlemine (AD-019), [6 EAP]

- Ettevõtlusmoodul (Y-108, 15 EAP)

- Eesti keel A2.1 (Y-117, 3 EAP)
- Eesti keel A1.2 (Y-116, 3 EAP)
- Eesti keel A1.1 (Y-115, 3 EAP)
-
Enesejuhtimine kõrgkoolis (Y-113, 3 EAP)
4 õppejõudu- Piret EinpaulxPiret Einpaul
Piret Einpaul on psühholoogia dotsent ning EEK õppimise ja õpetamise arenduskeskuse juhataja. Piret on aastal 2000 kaitsnud Tartu Ülikoolis teadusmagistri kraadi kliinilise psühholoogia erialal. Eesti Ettevõtluskõrgkoolis Mainor alustas õppejõuna aastal 2003 ja on neljal korral valitud aasta õppejõuks. Tema õpetamisvaldkonda kuuluvad tervisepsühholoogiat, enesejuhtimist, positiivset psühholoogiat, mentorlustegevust ja uurimistöö meetodeid käsitlevad õppeained. Piret on koolitajana tuntud nii Eesti kõrgkoolides kui ka ärisektoris; on Euroopa mentorluse ja coachingu ühingu (EMCC) liige, tegeleb aktiivselt teadusuuringutega ja on viimastel aastatel avaldanud mitmeid publikatsioone. Tema peamisteks uurimisvaldkondadeks on üldised pädevused kõrgharidusõppes ning positiivne töökeskkond. Õppejõuna peab Piret kõige tähtsamaks pidevat enesetäiendamist, teaduspõhist lähenemist ning õppija ootustele ja vajadustele vastavat õppe sisu ja metoodikat. Üliõpilaste hinnangul on ta positiivne ja toetav, samas nõudlik õppejõud, kes armastab oma tööd. - Marit Kuusk
xMarit Kuusk- Aire Vaigu
xAire Vaigu- Leaanika Parra
xLeaanika Parra- Suhtlemispsühholoogia (Y-022, 4 EAP)
2 õppejõudu- Karin KuimetxKarin Kuimet
Karin Kuimet on personalijuhtimise erialajuht Eesti Ettevõtluskõrgkoolis Mainor. Eelnevalt on Karin 11. aastat tegelenud praktilise personalitööga ja personalijuhtimisega Securitas Eesti AS –is, AS-is Esmofon ja EMT Esindused AS-is. Karini uurimisteemaks on strateegiline personalijuhtimine, väärtused, töökeskkond ning terviseedendus. Karin on PARE liige ning omab personalijuhi tase 7 kutsetunnistust. Karin Kuimet tegutseb mentorina Eesti Ettevõtluskõrgkoolis Mainor, tutvustab projekti „Tagasi kooli“ raames personalijuhtimise eriala erinevates Eestimaa koolides ning viib läbi personalijuhtimise ja organisatsioonikäitumise õpet TÜ Viljandi kultuuriakadeemias. Karini arvates on oluline luua kooskõla teooria ja praktika vahel, mistõttu on ta õppejõu tööga paralleelselt läbi viinud mitmeid personalitööalaseid projekte Eesti organisatsioonides ja olnud konsultandiks personalijuhtimise küsimustes.
Karini lemmik tsitaat on: „Siin maailmas pole oluline mitte see, kus me oleme, vaid see, millises suunas me liigume.“ (O.W. Holmes)
- Anita Agabuš
xAnita Agabuš- Organisatsioonikäitumine (Y-114, 2 EAP)
- Akadeemiline kirjutamine ja eneseväljendus (Y-112, 3 EAP)
- Uurimistöö meetodid (Y-007, 5 EAP)
2 õppejõudu- Tauno ÕunapuuxTauno Õunapuu
- Piret Einpaul
xPiret EinpaulPiret Einpaul on psühholoogia dotsent ning EEK õppimise ja õpetamise arenduskeskuse juhataja. Piret on aastal 2000 kaitsnud Tartu Ülikoolis teadusmagistri kraadi kliinilise psühholoogia erialal. Eesti Ettevõtluskõrgkoolis Mainor alustas õppejõuna aastal 2003 ja on neljal korral valitud aasta õppejõuks. Tema õpetamisvaldkonda kuuluvad tervisepsühholoogiat, enesejuhtimist, positiivset psühholoogiat, mentorlustegevust ja uurimistöö meetodeid käsitlevad õppeained. Piret on koolitajana tuntud nii Eesti kõrgkoolides kui ka ärisektoris; on Euroopa mentorluse ja coachingu ühingu (EMCC) liige, tegeleb aktiivselt teadusuuringutega ja on viimastel aastatel avaldanud mitmeid publikatsioone. Tema peamisteks uurimisvaldkondadeks on üldised pädevused kõrgharidusõppes ning positiivne töökeskkond. Õppejõuna peab Piret kõige tähtsamaks pidevat enesetäiendamist, teaduspõhist lähenemist ning õppija ootustele ja vajadustele vastavat õppe sisu ja metoodikat. Üliõpilaste hinnangul on ta positiivne ja toetav, samas nõudlik õppejõud, kes armastab oma tööd. - Eesti keel A2.2 (Y-118, 3 EAP)
PÕHIÕPE (28 EAP)
- Narratiiv (KMM-005, 5 EAP)
-
HTML 5 (DB-053, 5 EAP)
Jüri MajakxJüri Majak- Arvutigraafika ja animatsioon (GD-660, 4 EAP)
- Õigusõpetuse alused ja dokumentatsioon (CB-0062, 3 EAP)
- Kasutajaliidese ja -kogemuse disain (UI & UX design) (KVT-010, 5 EAP)
- Vektorgraafika (GD-662, 4 EAP)
- Turunduspsühholoogia (T-909, 2 EAP)
PRAKTIKAD JA KIRJALIKUD TÖÖD (45 EAP)
-
Erialase meeskonnatöö praktika (DB-100, 15 EAP)
2 õppejõudu- Inna ŠvartsmanxInna Švartsman
- Ranno Päi
xRanno Päi- Portfoolio (DB-6294, 5 EAP)
2 õppejõudu- Inna ŠvartsmanxInna Švartsman
- Ranno Päi
xRanno Päi- Lõputöö (L-002, 10 EAP)
Marleen KedarsxMarleen Kedars- Erialapraktika (DB-483, 15 EAP)
3 õppejõudu- Jelena ŠvartsmanxJelena Švartsman
- Ranno Päi
xRanno Päi- Inna Švartsman
xInna ŠvartsmanERIALAÕPE (63 EAP)
-
Programmeerimise alused (IT-362, 5 EAP)
Jüri MajakxJüri Majak- OO analüüs, disain ja programmeerimine (IT-413, 5 EAP)
Jüri MajakxJüri Majak- Kompositsioon ja värvusõpetus (GD-661, 4 EAP)
- 2D mängugraafika (AD-026, 3 EAP)
- Mängugraafika analüüs ja tehnilised spetsifikatsioonid (AD-011, 3 EAP)
- Sissejuhatus mängutööstusesse (AD-027, 4 EAP)
- 3D mängugraafika (AD-016, 4 EAP)
- Mobiilimängu projekt (AD-017, 5 EAP)
- Mängumootorid ja prototüüpimine (AD-018, 6 EAP)
- Mänguprojekti arendamine ja viimistlemine (AD-019, 6 EAP)
- Mängudisain, leveldisain ja dokumentatsioon (AD-004, 6 EAP)
- Mängu publitseerimine ja turundamine (AD-020, 5 EAP)
- Helitöötlus (AD-025, 2 EAP)
- Pikselgraafika (AD-028, 5 EAP)
- OO analüüs, disain ja programmeerimine (IT-413, 5 EAP)
- Ranno Päi
ÕPPEMAKS
IGAKUINE MAKSE TALLINNAS:SEMESTRIMAKSE TALLINNAS:õppemaks aastas EL kodanikele 4720 € (1 makse 400€, 8 makset 480€, 1 makse 480€)
AASTAMAKSE TALLINNAS:õppemaks aastas EL kodanikele 4660 € (1 makse 400€, 2 makset 2130€)
õppemaks aastas EL kodanikele 4720 €
õppemaks aastas EL väliste riikide kodanikele 5120 €
"Arvutimängude disaini ja ettevõtluse erialal annavad loenguid inspireerivad spetsialistid nii Eestist kui välismaalt, kes jagavad enda praktilisi teadmisi ja kogemusi. Tänu mitmekülgsele õppekavale saan Mainoris omandatud teadmisi kasutada mitmes erinevas valdkonnas."
Taivo Seppa, vilistlane
"Olen väga rahul Mainori üliõpilastega, kes on sooritanud praktika meie ettevõttes. Mainori tudengite teadmised, oskused ja tööeetika on muljetavaldavad."
Marianna Krjakvina, tööandja
ettevõtte arendamise juht
Creative Mobile GamesArvutimängude disaini ja arenduse eriala õppeprogramm on koostatud ja õpetamine toimub koostöös valdkonna juhtivate ettevõtete ja ühendustega nagu Creative Mobile, Derivco Estonia, GameLab, IGDA Estonia, Level1 ja teised.
Oleme 99% paberdokumentide vaba kõrgkool. Eesti Ettevõtluskõrgkooli Mainor pidevalt arendatav õppeinfosüsteem on pälvinud korduvalt rahvusvaheliste hindamiskomisjonide tunnustuse. Heida ka pilk kooli igapäevaellu Facebooki lehel.
Arvutimängude disain ja arendus eriala, nagu kõik meie õppekavad, on hinnatud ja akrediteeritud rahvusvahelise hindamiskomisjoni poolt. Viimati toimunud hindamisel aastal 2017 anti arvutimängude disain ja arendus ja teiste kunstierialade õpetamisele Eesti kõrghariduse kõrgeim võimalik hinnang.
Tutvu ka varasemate õpingute ja töökogemuse arvestamise võimalusega ning järelmaksuvõimalust pakkuva Mainori Kõrgharidusfondiga.
Õppeaastal 2020/2021 võetakse arvutimängude disain ja arendus erialale vastu kuni 30 uut üliõpilast. Lõpetaja omandab bakalaureusekraadi (Bachelor of Arts, BA) arvutimängude disain ja arendus õppekaval. Kandideerimiseks esita avaldus siinsamas kodulehel ja lae seejärel üles vajalikud dokumendid.
Üheks vastuvõtutingimuseks ootame arvutimängude disaini ja arenduse erialale kandideerijalt motivatsioonikirja (lühiessee kuni üks lehekülg), mille saad esitada pärast avalduse esitamist õppeinfosüsteemis. Motivatsioonikirjas palume kirjeldada, kuidas oled varasemalt mängude arendamisega kokku puutunud ning miks soovid asuda õppima arvutimängude disaini erialale. Kui neid on, lisa kindlasti ka viited oma varasematele töödele - mängud, mängitavad demod, valmimisjärgus oleva mängu failid või muud teema kohased tööd. Lisaks ootame kandidaadilt IT ja programmeerimise vastu huvi ning head koostööoskust.Ülemiste City ettevõtete töötajatele, Telia Eesti AS ja Eesti Ettevõtluskõrgkool Mainor vilistlastele kehtib õppemaksu soodustus 10%.Vastuvõtukriteeriumid:
- keskharidus
- lühiessee, milles kirjeldad oma tööalaseid ambitsioone, karjääriplaane ja tulevase hariduse rolli nendes (30%)
- vastuvõtuvestlus (50%)
- õpimotivatsioon ja ettevõtlik eluhoiak (20%)
Rohkem informatsiooni:Marge Robam
erialajuht
marge.robam@eek.eeÕPPEJÕUDFilipp KeksxFilipp Kekswww.filippkeks.com
Erik KesaxErik KesaOlen omanud õnne osaleda väga paljudes erineva sisuga IT-projektides ning läbi selle õppinud nägema infosüsteemide kõiki tahke. Minu teekond arendajana algas soovist teismeeas õppida videomängu arendust.
See soov on minuga kaasas käinud ka kogu mu karjääri programmeerijana ning viinud mind osalema mitmes videomängu projektis.
Hiljuti asutasin ka äripartneriga oma mängustuudio lootuses lasta välja mängitav demo, mis sai alguse Game Jamil ehitatud
prototüübist. Mängu hetkeseisu leiab ka veebist aadressil :
http://poodlema.ee/acidwolf_latest/web/index.html .
Vabal ajal, nii palju kui seda noorel ettevõtjal ja pereisal on,
tegelen reisimise, videomängude, lauamängude ning lugemisega. Eriti meeldib ulme ja fantaasia, aga pean lugu ka jaapani kultuurist.
Brandon MarshxBrandon MarshBrandon Marsh is a marketing communications professional specializing in video game development. He lives and works in Tallinn, Estonia.
Adam MayesxAdam Mayes
- Ranno Päi
Kontaktid
- Ranno Päi
- Inna Švartsman
Kuidas saame aidata?Laadimine.. - Piret Einpaul
- Anita Agabuš
- Marit Kuusk
- Piret Einpaul