ARVUTIMÄNGUDE DISAIN JA ARENDUS
Õpid looma oma arvutimängu ja muutma seda edukaks ettevõtteks.
- Õppe kestus 3 aastat
- Igakuise maksmise ja järelmaksu võimalus
- Päevane õpe inglise keeles esmaspäevast kolmapäevani
Arvutimängude disain ja arendus on eriala, kus õpid looma esimesi haaravaid mänge enda loodud mänguettevõttes kui ka töötama ettevõttes mänguarendajana. Õppekava rõhk on praktilisel tööl, mängijate kogemuse kujundamisel ja mänguettevõtlusel. Edukas mängulooja valdab peale mängu disaini ka programmeerimist ning mängu graafikat.
Õpe toimub inglise keeles!
Sisseastumisavalduste vastuvõtt
Sügissemester 2021:
- Avalduste esitamise tähtaeg Eesti elamisloa omanikele ja Eesti kodanikele: 31.08.2021
- Avalduste esitamise tähtaeg EL liikmesriikide kodanikele: 31.07.2021
- Avalduste esitamise tähtaeg mitte EL kodanikele (EL viisa on vajalik): 31.05.2021

arvutimängude disaini erialajuht,
graafilise disaini lektor
ÕPPEKAVA
MOODULID / SEMESTRID
MOODULID / SEMESTRID
- Enesejuhtimine kõrgkoolis (Y-113), [3 EAP]
- Akadeemiline kirjutamine ja eneseväljendus (Y-112), [3 EAP]
- Kasutajaliidese ja -kogemuse disain (UI & UX design) (KVT-010), [5 EAP]
- Programmeerimise alused (IT-362), [5 EAP]
- Kompositsioon ja värvusõpetus (GD-661), [4 EAP]
- 2D mängugraafika (AD-026), [3 EAP]
- Pikselgraafika (AD-028), [5 EAP]
- Eesti keel A1.1 (Y-115), [3 EAP]
- HTML 5 (DB-053), [5 EAP]
- Arvutigraafika ja animatsioon (GD-660), [4 EAP]
- Vektorgraafika (GD-662), [4 EAP]
- Erialase meeskonnatöö praktika (DB-100), [15 EAP]
- Sissejuhatus mängutööstusesse (AD-027), [4 EAP]
- Mängumootorid ja prototüüpimine (AD-018), [6 EAP]
- Helitöötlus (AD-025), [2 EAP]
- Eesti keel A1.2 (Y-116), [3 EAP]
- Suhtlemispsühholoogia (Y-022), [4 EAP]
- Organisatsioonikäitumine (Y-114), [2 EAP]
- Narratiiv (KMM-005), [5 EAP]
- OO analüüs, disain ja programmeerimine (IT-413), [5 EAP]
- Mängugraafika analüüs ja tehnilised spetsifikatsioonid (AD-011), [3 EAP]
- Mobiilimängu projekt (AD-017), [5 EAP]
- Eesti keel A2.1 (Y-117), [3 EAP]
- Uurimistöö meetodid (Y-007), [5 EAP]
- Õigusõpetuse alused ja dokumentatsioon (CB-0062), [3 EAP]
- Turunduspsühholoogia (T-909), [2 EAP]
- Mängudisain, leveldisain ja dokumentatsioon (AD-004), [6 EAP]
- Mängu publitseerimine ja turundamine (AD-020), [5 EAP]
- Ettevõtlusmoodul (Y-108), [15 EAP]
- Eesti keel A2.2 (Y-118), [3 EAP]
- Erialapraktika (DB-483), [15 EAP]
- 3D mängugraafika (AD-016), [4 EAP]
- Portfoolio (DB-6294), [5 EAP]
- Lõputöö (L-002), [10 EAP]
- Mänguprojekti arendamine ja viimistlemine (AD-019), [6 EAP]

-
Ettevõtlusmoodul (Y-108, 15 EAP)
8 õppejõudu- Janek Popell OÜ JapanellixJanek Popell
- Mats Soomre Belbin Eesti
xMats Soomre- Elari Tamm
xElari Tamm- Ülane Vilumets Like A Local Guide
xÜlane VilumetsÜlane Vilumets alustas oma karjääri USA otsemüügiettevõttes Southwestern, kus ta muu hulgas oli üheks Leedu divisjoni asutajaks, värvates sinna esimesed müügiinimesed ja neid välja koolitades. Nelja aasta jooksul pani ta isiklikult kokku 3 müügimeeskonda ning võitis mitmeid auhindu nii isikliku müügi kui ka värbamistulemuste eest. Sellele järgnevad 4 aastat töötas ta Uus Maa Kinnisvarabüroos, ehitades üles ühe Eesti tuntuma kinnisvarabüroo sisekoolituste süsteemi, alguses koolitusspetsialisti ning hiljem personalijuhina kogu valdkonna eest vastutades. Oma suurimateks saavutusteks loeb ta ettevõtte jõudmist pere- ja töötajasõbralike ettevõtjate TOP 25 hulka ning ettevõttesisest auhinda “Aasta Tegija”, mis antakse juhatuse poolt ettevõtte arengusse märkimisväärselt panustanud inimestele. Täna vastutab ta inimestega seotud küsimuste eest oma ettevõtetes, millest üks on Eestis, Lätis ja Leedus alternatiivseid ekskursioone korraldav tuurifirma Traveller Tours, ning teine rahvusvahelise haarde ning meeskonnaga reisistartup Like A Local Guide. Eesti Ettevõtluskõrgkool Mainoriga on Ülane seotud alates aastast 2011, kui alustas personaliplaneerimise aine läbiviimist. - Rode Luhaäär Paytailor
xRode LuhaäärRode Luhaäär koordineerib mobiilimakse platvormi arendavat idufirmat Paytailor, mis lisaks Eestile tegutseb ka Suurbritannias. Ettevõte on oma uudse lähenemise tõttu pälvinud finantsringkondade tähelepanu ning eelmisel aastal valiti see lätlaste poolt ka Baltikumi seitsme parima finantstehnoloogia idufirma hulka. Rode on ettevõtja ja digi entusiast, kes on aastaid tegutsenud digitaal-strateegina ja e-turunduse spetsialistina.
Oma karjääri jooksul on Rode tarninud digitaalseid lahendusi sellistele ettevõtetele ja organisatsioonidele nagu: Coca Cola, L'Oreal, Kühne+Nagel, Telia, Hill+Knowlton Strategies, Swedbank, RMK, Premia, Omniva, Viru keskus, Nordecon, Tallinna Vesi, Pärnu Konverentsid jpt. Projekte on tarnitud Ameerika Ühendriikidesse, Suurbritanniasse, Araabia Ühendemiraatidesse, Soome, Leetu, Saksamaale, Hollandisse, Portugali ja Keeniasse.
Juba üheksandat aastat tegutseb Rode Eesti Ettevõtluskõrgkoolis Mainor internetiturunduse õppjõuna. Oma ala andunud fännina on Rode ennast täiendanud e-äri erialal Oxfordis Suurbritannias. Rode on JCI liige aastast 2008 ning on kaasa löönud Teeme Ära, Jõulupuu, Aastakonverentsi, Rat Race ja mitmete muude ettevõtmiste tiimis. Rode valiti 2017. aastal JCI Viljandimaa aasta liikmeks.
- Anu Olvik
xAnu OlvikAnu Olviku südameasjaks on finantskirjaoskuse edendamine ning ta õpetab Eesti Ettevõtluskõrgkoolis Mainor finantskirjaoskuse ja finantsjuhtimisega seotud loenguid. Ta on pikalt tegutsenud noorte ettevõtlikkuse ja ettevõtluse koolituste maastikul, olnud Junior Achievementi vilistlasorganisatsiooni asutaja ning aktiivne liige. Anu on lõpetanud Tartu Ülikooli Majandusteaduskonna cum laude ning ta peab plaani asuda õppima doktorantuuri. - Katre Purga
xKatre Purga- Külalisõppejõud
xKülalisõppejõudALUSÕPE (29 EAP)
- Eesti keel A2.1 (Y-117, 3 EAP)
- Eesti keel A1.2 (Y-116, 3 EAP)
- Eesti keel A1.1 (Y-115, 3 EAP)
-
Enesejuhtimine kõrgkoolis (Y-113, 3 EAP)
4 õppejõudu- Piret EinpaulxPiret Einpaul
Piret Einpaul on psühholoogia dotsent ning EEK õppimise ja õpetamise arenduskeskuse juhataja. Piret on aastal 2000 kaitsnud Tartu Ülikoolis teadusmagistri kraadi kliinilise psühholoogia erialal. Eesti Ettevõtluskõrgkoolis Mainor alustas õppejõuna aastal 2003 ja on neljal korral valitud aasta õppejõuks. Tema õpetamisvaldkonda kuuluvad tervisepsühholoogiat, enesejuhtimist, positiivset psühholoogiat, mentorlustegevust ja uurimistöö meetodeid käsitlevad õppeained. Piret on koolitajana tuntud nii Eesti kõrgkoolides kui ka ärisektoris; on Euroopa mentorluse ja coachingu ühingu (EMCC) liige, tegeleb aktiivselt teadusuuringutega ja on viimastel aastatel avaldanud mitmeid publikatsioone. Tema peamisteks uurimisvaldkondadeks on üldised pädevused kõrgharidusõppes ning positiivne töökeskkond. Õppejõuna peab Piret kõige tähtsamaks pidevat enesetäiendamist, teaduspõhist lähenemist ning õppija ootustele ja vajadustele vastavat õppe sisu ja metoodikat. Üliõpilaste hinnangul on ta positiivne ja toetav, samas nõudlik õppejõud, kes armastab oma tööd. - Marit Kuusk
xMarit Kuusk- Aire Vaigu
xAire Vaigu- Leaanika Parra
xLeaanika Parra- Suhtlemispsühholoogia (Y-022, 4 EAP)
2 õppejõudu- Karin KuimetxKarin Kuimet
Karin Kuimet on personalijuhtimise erialajuht Eesti Ettevõtluskõrgkoolis Mainor. Eelnevalt on Karin 11. aastat tegelenud praktilise personalitööga ja personalijuhtimisega Securitas Eesti AS –is, AS-is Esmofon ja EMT Esindused AS-is. Karini uurimisteemaks on strateegiline personalijuhtimine, väärtused, töökeskkond ning terviseedendus. Karin on PARE liige ning omab personalijuhi tase 7 kutsetunnistust. Karin Kuimet tegutseb mentorina Eesti Ettevõtluskõrgkoolis Mainor, tutvustab projekti „Tagasi kooli“ raames personalijuhtimise eriala erinevates Eestimaa koolides ning viib läbi personalijuhtimise ja organisatsioonikäitumise õpet TÜ Viljandi kultuuriakadeemias. Karini arvates on oluline luua kooskõla teooria ja praktika vahel, mistõttu on ta õppejõu tööga paralleelselt läbi viinud mitmeid personalitööalaseid projekte Eesti organisatsioonides ja olnud konsultandiks personalijuhtimise küsimustes.
Karini lemmik tsitaat on: „Siin maailmas pole oluline mitte see, kus me oleme, vaid see, millises suunas me liigume.“ (O.W. Holmes)
- Anita Agabuš
xAnita Agabuš- Organisatsioonikäitumine (Y-114, 2 EAP)
- Akadeemiline kirjutamine ja eneseväljendus (Y-112, 3 EAP)
- Uurimistöö meetodid (Y-007, 5 EAP)
2 õppejõudu- Tauno ÕunapuuxTauno Õunapuu
- Piret Einpaul
xPiret EinpaulPiret Einpaul on psühholoogia dotsent ning EEK õppimise ja õpetamise arenduskeskuse juhataja. Piret on aastal 2000 kaitsnud Tartu Ülikoolis teadusmagistri kraadi kliinilise psühholoogia erialal. Eesti Ettevõtluskõrgkoolis Mainor alustas õppejõuna aastal 2003 ja on neljal korral valitud aasta õppejõuks. Tema õpetamisvaldkonda kuuluvad tervisepsühholoogiat, enesejuhtimist, positiivset psühholoogiat, mentorlustegevust ja uurimistöö meetodeid käsitlevad õppeained. Piret on koolitajana tuntud nii Eesti kõrgkoolides kui ka ärisektoris; on Euroopa mentorluse ja coachingu ühingu (EMCC) liige, tegeleb aktiivselt teadusuuringutega ja on viimastel aastatel avaldanud mitmeid publikatsioone. Tema peamisteks uurimisvaldkondadeks on üldised pädevused kõrgharidusõppes ning positiivne töökeskkond. Õppejõuna peab Piret kõige tähtsamaks pidevat enesetäiendamist, teaduspõhist lähenemist ning õppija ootustele ja vajadustele vastavat õppe sisu ja metoodikat. Üliõpilaste hinnangul on ta positiivne ja toetav, samas nõudlik õppejõud, kes armastab oma tööd. - Eesti keel A2.2 (Y-118, 3 EAP)
PÕHIÕPE (28 EAP)
- Narratiiv (KMM-005, 5 EAP)
-
HTML 5 (DB-053, 5 EAP)
Jüri MajakxJüri Majak- Arvutigraafika ja animatsioon (GD-660, 4 EAP)
- Õigusõpetuse alused ja dokumentatsioon (CB-0062, 3 EAP)
- Kasutajaliidese ja -kogemuse disain (UI & UX design) (KVT-010, 5 EAP)
- Vektorgraafika (GD-662, 4 EAP)
- Turunduspsühholoogia (T-909, 2 EAP)
PRAKTIKAD JA KIRJALIKUD TÖÖD (45 EAP)
-
Erialase meeskonnatöö praktika (DB-100, 15 EAP)
2 õppejõudu- Inna ŠvartsmanxInna Švartsman
- Ranno Päi
xRanno Päi- Portfoolio (DB-6294, 5 EAP)
2 õppejõudu- Inna ŠvartsmanxInna Švartsman
- Helen Illend IDEA
xHelen Illend- Lõputöö (L-002, 10 EAP)
Marleen KedarsxMarleen Kedars- Erialapraktika (DB-483, 15 EAP)
Inna ŠvartsmanxInna ŠvartsmanERIALAÕPE (63 EAP)
-
Programmeerimise alused (IT-362, 5 EAP)
Jüri MajakxJüri Majak- OO analüüs, disain ja programmeerimine (IT-413, 5 EAP)
Jüri MajakxJüri Majak- Kompositsioon ja värvusõpetus (GD-661, 4 EAP)
- 2D mängugraafika (AD-026, 3 EAP)
- Mängugraafika analüüs ja tehnilised spetsifikatsioonid (AD-011, 3 EAP)
- Sissejuhatus mängutööstusesse (AD-027, 4 EAP)
- 3D mängugraafika (AD-016, 4 EAP)
- Mobiilimängu projekt (AD-017, 5 EAP)
- Mängumootorid ja prototüüpimine (AD-018, 6 EAP)
- Mänguprojekti arendamine ja viimistlemine (AD-019, 6 EAP)
- Mängudisain, leveldisain ja dokumentatsioon (AD-004, 6 EAP)
- Mängu publitseerimine ja turundamine (AD-020, 5 EAP)
- Helitöötlus (AD-025, 2 EAP)
- Pikselgraafika (AD-028, 5 EAP)
- OO analüüs, disain ja programmeerimine (IT-413, 5 EAP)
ÕPPEMAKS
AASTAMAKSE TALLINNAS:õppemaks aastas EL kodanikele 5080 €
õppemaks aastas EL väliste riikide kodanikele 5480 €
"Arvutimängude disaini ja ettevõtluse erialal annavad loenguid inspireerivad spetsialistid nii Eestist kui välismaalt, kes jagavad enda praktilisi teadmisi ja kogemusi. Tänu mitmekülgsele õppekavale saan Mainoris omandatud teadmisi kasutada mitmes erinevas valdkonnas."
Taivo Seppa, vilistlane
"Rõõm on tõdeda, et energilised ja kirglikud Arvutimängude disaini erialatudengid on edukalt panustanud Creative Mobile'i maailmatasemel projektidesse."
Vladimir Funtikov, tööandja
Creative Mobile juhtArvutimängude disaini ja arenduse eriala õppeprogramm on koostatud ja õpetamine toimub koostöös valdkonna juhtivate ettevõtete ja ühendustega nagu Creative Mobile, Derivco Estonia, GameLab, IGDA Estonia, Level1 ja teised.
Oleme 99% paberdokumentide vaba kõrgkool. Eesti Ettevõtluskõrgkooli Mainor pidevalt arendatav õppeinfosüsteem on pälvinud korduvalt rahvusvaheliste hindamiskomisjonide tunnustuse. Heida ka pilk kooli igapäevaellu Facebooki lehel.
Arvutimängude disain ja arendus eriala, nagu kõik meie õppekavad, on hinnatud ja akrediteeritud rahvusvahelise hindamiskomisjoni poolt. Viimati toimunud hindamisel aastal 2017 anti arvutimängude disain ja arendus ja teiste kunstierialade õpetamisele Eesti kõrghariduse kõrgeim võimalik hinnang.
Tutvu ka varasemate õpingute ja töökogemuse arvestamise võimalusega ning järelmaksuvõimalust pakkuva Mainori Kõrgharidusfondiga.
Õppeaastal 2021/2022 võetakse arvutimängude disain ja arendus erialale vastu kuni 30 uut üliõpilast. Lõpetaja omandab bakalaureusekraadi (Bachelor of Arts, BA) arvutimängude disain ja arendus õppekaval. Kandideerimiseks esita avaldus siinsamas kodulehel ja lae seejärel üles vajalikud dokumendid.
Üheks vastuvõtutingimuseks ootame arvutimängude disaini ja arenduse erialale kandideerijalt motivatsioonikirja (lühiessee kuni üks lehekülg), mille saad esitada pärast avalduse esitamist õppeinfosüsteemis. Motivatsioonikirjas palume kirjeldada, kuidas oled varasemalt mängude arendamisega kokku puutunud ning miks soovid asuda õppima arvutimängude disaini erialale. Kui neid on, lisa kindlasti ka viited oma varasematele töödele - mängud, mängitavad demod, valmimisjärgus oleva mängu failid või muud teema kohased tööd. Lisaks ootame kandidaadilt IT ja programmeerimise vastu huvi ning head koostööoskust.Ülemiste City ettevõtete töötajatele, Telia Eesti AS ja Eesti Ettevõtluskõrgkool Mainor vilistlastele kehtib õppemaksu soodustus 10%.Vastuvõtukriteeriumid:
- keskharidus
- lühiessee, milles kirjeldad oma tööalaseid ambitsioone, karjääriplaane ja tulevase hariduse rolli nendes (30%)
- vastuvõtuvestlus (50%)
- õpimotivatsioon ja ettevõtlik eluhoiak (20%)
Rohkem informatsiooni:Marge Robam
erialajuht
marge.robam@eek.eeÕPPEJÕUDGeorgios KarangioulesxGeorgios Karangioules
Filipp KeksxFilipp Kekswww.filippkeks.com
Erik KesaxErik KesaOlen omanud õnne osaleda väga paljudes erineva sisuga IT-projektides ning läbi selle õppinud nägema infosüsteemide kõiki tahke. Minu teekond arendajana algas soovist teismeeas õppida videomängu arendust.
See soov on minuga kaasas käinud ka kogu mu karjääri programmeerijana ning viinud mind osalema mitmes videomängu projektis.
Hiljuti asutasin ka äripartneriga oma mängustuudio lootuses lasta välja mängitav demo, mis sai alguse Game Jamil ehitatud
prototüübist. Mängu hetkeseisu leiab ka veebist aadressil :
http://poodlema.ee/acidwolf_latest/web/index.html .
Vabal ajal, nii palju kui seda noorel ettevõtjal ja pereisal on,
tegelen reisimise, videomängude, lauamängude ning lugemisega. Eriti meeldib ulme ja fantaasia, aga pean lugu ka jaapani kultuurist.
Adam MayesxAdam Mayes
Keron SeppxKeron Sepp
- Helen Illend IDEA
- Ranno Päi
- Inna Švartsman
Kontaktid
- Piret Einpaul
Kuidas saame aidata?Laadimine.. - Anita Agabuš
- Marit Kuusk
- Piret Einpaul
- Mats Soomre Belbin Eesti
- Janek Popell OÜ Japanelli