ARVUTIMÄNGUDE DISAIN JA ARENDUS
Õpid looma oma arvutimängu ja muutma seda edukaks ettevõtteks.
- Õppe kestus 3 aastat
- Igakuise maksmise ja järelmaksu võimalus
- Päevane õpe inglise keeles esmaspäevast kolmapäevani
Arvutimängude disain ja arendus on eriala, kus õpid looma esimesi haaravaid mänge enda loodud mänguettevõttes kui ka töötama ettevõttes mänguarendajana. Õppekava rõhk on praktilisel tööl, mängijate kogemuse kujundamisel ja mänguettevõtlusel. Edukas mängulooja valdab peale mängu disaini ka programmeerimist ning mängu graafikat.

arvutimängude disaini erialajuht
ÕPPEKAVA
MOODULID / SEMESTRID
MOODULID / SEMESTRID
- Akadeemiline kirjutamine ja eneseväljendus (Y-112), [3 EAP]
- Enesejuhtimine kõrgkoolis (Y-113), [3 EAP]
- Kasutajaliidese ja -kogemuse disain (UI & UX design) (KVT-010), [5 EAP]
- Programmeerimise alused (IT-362), [5 EAP]
- 2D mängugraafika (AD-026), [3 EAP]
- Kompositsioon ja värvusõpetus (GD-661), [4 EAP]
- Fototöötlus (Photoshop) (DB-051), [5 EAP]
- Organisatsioonikäitumine (Y-114), [2 EAP]
- Eesti keel A1.1 (Y-115), [3 EAP]
- Vektorgraafika (GD-662), [4 EAP]
- Arvutigraafika ja animatsioon (GD-660), [4 EAP]
- HTML 5 (DB-053), [5 EAP]
- Sissejuhatus mängutööstusesse (AD-027), [4 EAP]
- Helitöötlus (AD-025), [2 EAP]
- Mängumootorid ja prototüüpimine (AD-018), [6 EAP]
- Mängugraafika analüüs ja tehnilised spetsifikatsioonid (AD-011), [3 EAP]
- Eesti keel A1.2 (Y-116), [3 EAP]
- Suhtlemispsühholoogia (Y-022), [4 EAP]
- Narratiiv (KMM-005), [5 EAP]
- Erialase meeskonnatöö praktika (DB-100), [15 EAP]
- Mobiilimängu projekt (AD-017), [5 EAP]
- OO analüüs, disain ja programmeerimine (IT-413), [5 EAP]
- Eesti keel A2.1 (Y-117), [3 EAP]
- Uurimistöö meetodid (Y-007), [5 EAP]
- Õigusõpetuse alused ja dokumentatsioon (CB-0062), [3 EAP]
- Reklaamipsühholoogia (T-035), [2 EAP]
- Mängu publitseermine ja turundamine (AD-020), [5 EAP]
- Mängudisain, leveldisain ja dokumentatsioon (AD-004), [6 EAP]
- Ettevõtlusmoodul (Y-108), [15 EAP]
- Eesti keel A2.2 (Y-118), [3 EAP]
- Erialapraktika (DB-483), [15 EAP]
- 3D mängugraafika (AD-016), [4 EAP]
- Portfoolio (DB-6294), [5 EAP]
- Lõputöö (L-002), [10 EAP]
- Mänguprojekti arendamine ja viimistlemine (AD-019), [6 EAP]

-
Ettevõtlusmoodul (Y-108, 15 EAP)
8 õppejõudu- Aiki PärlexAiki Pärle
- Elari Tamm
xElari Tamm- Ülane Vilumets Like A Local Guide
xÜlane Vilumets- Mats Soomre Belbin Eesti
xMats Soomre- Katre Purga
xKatre Purga- Anu Olvik
xAnu OlvikAnu Olviku südameasjaks on finantskirjaoskuse edendamine ning ta õpetab Eesti Ettevõtluskõrgkoolis Mainor finantskirjaoskuse ja finantsjuhtimisega seotud loenguid. Ta on pikalt tegutsenud noorte ettevõtlikkuse ja ettevõtluse koolituste maastikul, olnud Junior Achievementi vilistlasorganisatsiooni asutaja ning aktiivne liige. Anu on lõpetanud Tartu Ülikooli Majandusteaduskonna cum laude ning ta peab plaani asuda õppima doktorantuuri. - Aet Kull
xAet KullAet Kullil on juhtimiskogemus rahvusvahelise meediaettevõtte tegevjuhi ja väikeettevõtte omanikuna ning ka töövõtjana rahandusministeeriumis osakonna juhatajana. Turundusega on Aet seotud aastaid, seda õppides, õpetades ja igapäevaselt praktiseerides. EAS mentorprogrammi pikaaegse mentorina omab suurt kogemust mentorluses, kui metoodikas, kus eesmärgiks on inimese teadlikkuse ja võimekuse kasv erinevates äri-, juhtimis ja turundusvaldkondades. Olnud mitmel aastal Ettevõtluskõrgkooli Mainor Aasta õppejõu nominent ja 2013. a aasta õppejõud.
Vabal ajal renoveerib mõisakompleksi Mulgimaal.
- Külalisõppejõud
xKülalisõppejõudALUSÕPE (29 EAP)
- Eesti keel A2.1 (Y-117, 3 EAP)
- Eesti keel A1.2 (Y-116, 3 EAP)
- Eesti keel A1.1 (Y-115, 3 EAP)
- Enesejuhtimine kõrgkoolis (Y-113, 3 EAP)
-
Suhtlemispsühholoogia (Y-022, 4 EAP)
2 õppejõudu- Karin KuimetxKarin Kuimet
Karin Kuimet on personalijuhtimise erialajuht Eesti Ettevõtluskõrgkoolis Mainor. Eelnevalt on Karin 11. aastat tegelenud praktilise personalitööga ja personalijuhtimisega Securitas Eesti AS –is, AS-is Esmofon ja EMT Esindused AS-is. Karini uurimisteemaks on strateegiline personalijuhtimine, väärtused, töökeskkond ning terviseedendus. Karin on PARE liige ning omab personalijuhi tase 7 kutsetunnistust. Karin Kuimet tegutseb mentorina Eesti Ettevõtluskõrgkoolis Mainor, tutvustab projekti „Tagasi kooli“ raames personalijuhtimise eriala erinevates Eestimaa koolides ning viib läbi personalijuhtimise ja organisatsioonikäitumise õpet TÜ Viljandi kultuuriakadeemias. Karini arvates on oluline luua kooskõla teooria ja praktika vahel, mistõttu on ta õppejõu tööga paralleelselt läbi viinud mitmeid personalitööalaseid projekte Eesti organisatsioonides ja olnud konsultandiks personalijuhtimise küsimustes.
Karini lemmik tsitaat on: „Siin maailmas pole oluline mitte see, kus me oleme, vaid see, millises suunas me liigume.“ (O.W. Holmes)
- Anita Agabuš
xAnita Agabuš- Organisatsioonikäitumine (Y-114, 2 EAP)
- Akadeemiline kirjutamine ja eneseväljendus (Y-112, 3 EAP)
- Uurimistöö meetodid (Y-007, 5 EAP)
Tauno ÕunapuuxTauno Õunapuu- Eesti keel A2.2 (Y-118, 3 EAP)
PÕHIÕPE (28 EAP)
- Narratiiv (KMM-005, 5 EAP)
-
HTML 5 (DB-053, 5 EAP)
Jüri MajakxJüri Majak- Arvutigraafika ja animatsioon (GD-660, 4 EAP)
- Õigusõpetuse alused ja dokumentatsioon (CB-0062, 3 EAP)
- Kasutajaliidese ja -kogemuse disain (UI & UX design) (KVT-010, 5 EAP)
- Vektorgraafika (GD-662, 4 EAP)
- Reklaamipsühholoogia (T-035, 2 EAP)
Tiina HiobxTiina HiobPRAKTIKAD JA KIRJALIKUD TÖÖD (45 EAP)
-
Erialase meeskonnatöö praktika (DB-100, 15 EAP)
Inna ŠvartsmanxInna Švartsman- Portfoolio (DB-6294, 5 EAP)
2 õppejõudu- Inna ŠvartsmanxInna Švartsman
- Ranno Päi
ERIALAÕPE (63 EAP)
-
Programmeerimise alused (IT-362, 5 EAP)
Jüri MajakxJüri Majak- Helitöötlus (AD-025, 2 EAP)
- Mängu publitseermine ja turundamine (AD-020, 5 EAP)
- Mängudisain, leveldisain ja dokumentatsioon (AD-004, 6 EAP)
- Mänguprojekti arendamine ja viimistlemine (AD-019, 6 EAP)
- Mängumootorid ja prototüüpimine (AD-018, 6 EAP)
- Mobiilimängu projekt (AD-017, 5 EAP)
- 3D mängugraafika (AD-016, 4 EAP)
- Sissejuhatus mängutööstusesse (AD-027, 4 EAP)
- Mängugraafika analüüs ja tehnilised spetsifikatsioonid (AD-011, 3 EAP)
- 2D mängugraafika (AD-026, 3 EAP)
- Kompositsioon ja värvusõpetus (GD-661, 4 EAP)
- OO analüüs, disain ja programmeerimine (IT-413, 5 EAP)
Jüri MajakxJüri Majak- Fototöötlus (Photoshop) (DB-051, 5 EAP)
Marge RobamxMarge Robam
ÕPPEMAKS
IGAKUINE MAKSE TALLINNAS:õppemaks aastas 4820 € (1 makse 800€, 8 makset 450€, 1 makse 420€)SEMESTRIMAKSE TALLINNAS:õppemaks aastas 4760 € (1 makse 800€, 2 makset 1980€)"Töötades programmeerijana ning õppides EEK Mainoris olen täiendanud oma praeguseid programmeerimisteadmisi ning omandanud uusi. Olen saanud algteadmised ja oskused mängude loomiseks, ülevaate arendusetappidest, arendusega kaasnevatest probleemidest ja headest tavadest. Sellele veel lisaks teadmisi kasutajaliidese ja kasutajakogemuse kujundamise osas ning mängumootorite ja mobiilimängude loomise kohta. Tänu meeldivale õpikeskkonnale ning paindlikule õppevormile on õppimine töö kõrvalt väga mugav. Erilist tunnustust väärivad suure kogemustepagasiga õppejõud."
Ingvar-Jörgen Kurruk, tudeng
programmeerija
5D Vision OÜ"Arvutimängude disaini ja ettevõtluse erialal annavad loenguid inspireerivad spetsialistid nii Eestist kui välismaalt, kes jagavad enda praktilisi teadmisi ja kogemusi. Tänu mitmekülgsele õppekavale saan Mainoris omandatud teadmisi kasutada mitmes erinevas valdkonnas."
Taivo Seppa, tudeng
"Olen väga rahul Mainori üliõpilastega, kes on sooritanud praktika meie ettevõttes. Mainori tudengite teadmised, oskused ja tööeetika on muljetavaldavad."
Marianna Krjakvina, tööandja
ettevõtte arendamise juht
Creative Mobile GamesArvutimängude disaini ja arenduse eriala õppeprogramm on koostatud ja õpetamine toimub koostöös valdkonna juhtivate ettevõtete ja ühendustega nagu Creative Mobile, Derivco Estonia, GameLab, IGDA Estonia, Level1 ja teised.
Oleme 99% paberdokumentide vaba kõrgkool. Eesti Ettevõtluskõrgkooli Mainor pidevalt arendatav õppeinfosüsteem on pälvinud korduvalt rahvusvaheliste hindamiskomisjonide tunnustuse. Heida ka pilk kooli igapäevaellu Facebooki lehel.
Arvutimängude disain ja arendus eriala, nagu kõik meie õppekavad, on hinnatud ja akrediteeritud rahvusvahelise hindamiskomisjoni poolt. Viimati toimunud hindamisel aastal 2017 anti arvutimängude disain ja arendus ja teiste kunstierialade õpetamisele Eesti kõrghariduse kõrgeim võimalik hinnang.
Tutvu ka varasemate õpingute ja töökogemuse arvestamise võimalusega ning järelmaksuvõimalust pakkuva Mainori Kõrgharidusfondiga.
Õppeaastal 2019/2020 võetakse arvutimängude disain ja arendus erialale vastu kuni 30 uut üliõpilast. Lõpetaja omandab bakalaureusekraadi (Bachelor of Arts, BA) arvutimängude disain ja arendus õppekaval. Kandideerimiseks esita avaldus siinsamas kodulehel ja lae seejärel üles vajalikud dokumendid.
Üheks vastuvõtutingimuseks ootame arvutimängude disaini ja arenduse erialale kandideerijalt motivatsioonikirja (lühiessee kuni üks lehekülg), mille saad esitada pärast avalduse esitamist õppeinfosüsteemis. Motivatsioonikirjas palume kirjeldada, kuidas oled varasemalt mängude arendamisega kokku puutunud ning miks soovid asuda õppima arvutimängude disaini erialale. Kui neid on, lisa kindlasti ka viited oma varasematele töödele - mängud, mängitavad demod, valmimisjärgus oleva mängu failid või muud teema kohased tööd. Lisaks ootame kandidaadilt IT ja programmeerimise vastu huvi ning head koostööoskust.
Ülemiste City linnaku töötajatele ja Eesti Ettevõtluskõrgkooli Mainor vilistlastele kehtib 10% õppemaksu soodustus.Vastuvõtukriteeriumid:
- keskharidus
- lühiessee, milles kirjeldad oma tööalaseid ambitsioone, karjääriplaane ja tulevase hariduse rolli nendes (30%)
- vastuvõtuvestlus (50%)
- õpimotivatsioon ja ettevõtlik eluhoiak (20%)
Üldtingimustel vastuvõtt õppeaastaks 2019/20 on lõppenud. Avaldusi saab esitada 2020/2021 õppeaastaks.
Rohkem informatsiooni:
Marge Robam
erialajuht
marge.robam@eek.eeErialajuhiga saad ühendust võtta ka Skype'i kaudu!ÕPPEJÕUDFilipp KeksxFilipp Kekswww.filippkeks.com
Erik KesaxErik KesaOlen omanud õnne osaleda väga paljudes erineva sisuga IT-projektides ning läbi selle õppinud nägema infosüsteemide kõiki tahke. Minu teekond arendajana algas soovist teismeeas õppida videomängu arendust.
See soov on minuga kaasas käinud ka kogu mu karjääri programmeerijana ning viinud mind osalema mitmes videomängu projektis.
Hiljuti asutasin ka äripartneriga oma mängustuudio lootuses lasta välja mängitav demo, mis sai alguse Game Jamil ehitatud
prototüübist. Mängu hetkeseisu leiab ka veebist aadressil :
http://poodlema.ee/acidwolf_latest/web/index.html .
Vabal ajal, nii palju kui seda noorel ettevõtjal ja pereisal on,
tegelen reisimise, videomängude, lauamängude ning lugemisega. Eriti meeldib ulme ja fantaasia, aga pean lugu ka jaapani kultuurist.
Brandon MarshxBrandon MarshBrandon Marsh is a marketing communications professional specializing in video game development. He lives and works in Tallinn, Estonia.
Adam MayesxAdam Mayes
- Ranno Päi
- Portfoolio (DB-6294, 5 EAP)
Kontaktid
Kuidas saame aidata?Laadimine.. - Anita Agabuš
- Karin Kuimet
- Elari Tamm
- Aiki Pärle