2023
- 08.03.2023: Ülevaade festivalide uuringust
- 27.02.2023: Eesti Ettevõtluskõrgkooli Mainor aastapäevaaktus: riigi avatus ja uued teadmised on riigi arengu vundamendiks
- 15.02.2023: Eesti Ettevõtluskõrgkooli Mainor võõrustab Ukraina majandustedlast
- 09.02.2023: Eesti Ettevõtluskõrgkool Mainor osales parimate väikeettevõtete premeerimisel
- 01.02.2023: Eesti Ettevõtluskõrgkool Mainor võõrustas koostööloomekoda
- 27.01.2023: Prantslane Christian Mayeur andis külalisloengu
- 26.01.2023: Rakenduskõrgkoolide rektorid vahetasid mõtteid hariduse, innovatsiooni ja rakendusuuringute teemadel
- 22.01.2023: Eesti Ettevõtluskõrgkool Mainor külastas Äripäeva raadiot
2022
- 20.12.2022: Eesti Ettevõtluskõrgkool Mainor osaled parimate praktikantide ja nende juhendajate premeerimisel
- 12.12.2022: Võõrustame Ukraina KNUTD ülikooli delegatsiooni
- 06.12.2022: Toimus kaheteistkümnes Kõrgkoolilt ettevõttele
- 23.11.2022: Ettevõtlus- ja innovatsioonikonvertentsi GREEN DIET neljas peaesineja – Otto Richard Pukk
- 15.11.2022: Ministeeriumite ühishoones antakse täna hoogu naisettevõtlusele
- 15.11.2022: Ettevõtlus- ja innovatsioonikonvertentsi GREEN DIET esimene peaesineja – Linnar Viik
- 07.11.2022: Ettevõtlus- ja innovatsioonikonvertentsi GREEN DIET kolmas peaesineja – Hendrik Roosna
- 28.10.2022: Ettevõtlus- ja innovatsioonikonvertentsi GREEN DIET teine peaesineja – Andres Sutt
- 27.10.2022: Rahvusvaheline haridusvõrgustik õpib õpetama ja õppima mitmekultuurilises keskkonnas
- 11.10.2022: Rahvusvaheline äri- ja haridusvõrgustik õppis Ülemiste Citylt, kuidas tegeleda keskkonnateadlikkusega
- 03.10.2022: Alustas Cleveroni Akadeemia teine lend
- 29.09.2022: Cleveroni Akadeemia vilistlane Sven-Erik Mändmaa pälvis tunnustuse Tallinna ettevõtlusauhindade galal!
- 21.09.2022: Algas haridusinnovatsiooni projekt
- 08.09.2022: Meil on hea meel tervitada uusi Erasmus+ programmi kaudu Valladolidist saabunud üliõpilasi!
- 07.09.2022: Rakenduskõrgkoolid liituvad hea teadustava kokkuleppega
- 29.08.2022: Rektor Mait Rungi Postimehe arvamusloos: Kõrgharidusest nii ja teisiti – miks, kellele, kui palju, kui kaua ja kuidas?
- 27.08.2022: Äripäeva raadio: Töötaja õpinguid tuleks vaadata investeeringuna
- 19.08.2022: Toimus virtuaalkohtumine Kanazawa Ülikooliga
- 10.08.2022: Digital Economy Promotion Agency delegatsioon Taimaalt külastas Ülemiste linnakut
- 29.07.2022: Virtuaalpraktika – edukas lahendus nii ettevõttele kui ka tudengile
- 07.07.2022: Rektor Mait Rungi: Kriisist ja taastumisest sektoriaalselt - rohujuuretasemel ja andmepõhiselt
- 29.06.2022: Valmis ülevaade majandussektorite dünaamikast
- 21.06.2022: Lõpetas Cleveroni Akadeemia esimene lend
- 20.06.2022: EEK aasta õppejõud 2022 on Kristjan Liivamägi
- 20.06.2022: Selgusid Ülo Pärnitsa stipendiumi saajad
- 18.06.2022: Lõpetas Cleveroni Akadeemia esimene lend
- 13.06.2022: EEK Mainor ettevõtlusmooduli juht Janek Popell külastas Vilniuse Rakendusteaduste Ülikooli ERASMUS+ personali õpirände raames
- 10.06.2022: Tasuline kõrgharidus: imerohi või utoopia
- 27.05.2022: Eesti erakõrgkoolid soovivad ebavõrdsuse vähendamiseks riigiabi
- 23.05.2022: Eesti Ettevõtluskõrgkool Mainor e-kursus „Strateegiline juhtimine“ tunnistati e-kursuse kvaliteedimärgi vääriliseks
- 18.05.2022: Riigikogu kultuurikomisjonis arutati kõrghariduse rahastamisvalikuid
- 13.05.2022: Eesti Konsultantide Assotsiatsioon ja Eesti Ettevõtluskõrgkool Mainor allkirjastasid koostööleppe
- 09.05.2022: Kõrgkoolide erarahastuse kasutamata võimalused
Toimetatud versioon artiklist ilmus Postimehes 29. aprillil.
Kõrgkoole nähakse peamiselt haridusasutustena, kuid kõrgkoolidel on põhitegevusi kokku rohkem: õpe, teadus ja ühiskonna teenimine. Vaatamata tegevusalade vahelisele ristpõimumisele toimub kõrgkoolide õppe- ja teadustöö riiklik finantseerimine lahus eelarvetest, seda erinevalt mitmetest teistest riikidest. Kõrgkoolide rahastuse olukorra üldisele parenemisele aitab kaasa rahastusvõimaluste kasvatamine ja mitmekesistamine. Kasvatada on vaja palju, erinevatel andmetel on ainuüksi õppe poole rahastusest puudu 100-160 mln eurot. Vajalik on nii varasemate võimaluste taastamine kui ka uute tekitamine.Vaatame kõigepealt olemasolevat rahastust õppe ja teaduse osas. Kuigi õppel on püsivaid kulusid meeskonna tööjõukulude ja keskkonna näol on õppe rahastus alati sõltunud õppurite (ja erialade) arvust. Õppurite arv on võrreldes 2017/2018 õppeaastaga käesoleval 2021/2022 õppeaastal vähenenud 3% (46 154-lt 44 611-le). Soovime küll kasvatada kõrgharitute osakaalu praeguselt 43%-lt 45%-le, kuid oleme aastaid kogenud ja elanud kõrgkooliealiste kahekordse languse situatsioonis. Riikliku kõrghariduse tegevustoetused, mis moodustavad ülikoolide tulubaasist kolmandiku (35%) on samal viieaastasel perioodil kasvanud 14% (141 mln-lt 160 mln-le EUR). Kasv on tõusnud umbes 3% aastas, mis ei ole olnud piisav. Toimunud kasv on ületatud samal perioodil aset leidnud tarbijahinnaindeksi (THI) 20% kasvuga. THI kasv hoogustus eriti 2021. aastal olles 11% ja jätkub käesoleval 2022. aastal, kasvule aitavad kaasa praegused suured rahvusvahelised kriisid. On teada, et tehnikakesksetes jt. energiamahukates koolides võib ainuüksi energiahinna kasv süüa mainitud 3% kasvu.
Maailmas on tavapärane teaduse, täpsemalt teadus- ja arendustegevuse (TA) rahastus siduda ja võrrelda SKP-ga. Meie SKP on 2017-2020 perioodil kasvanud 22,5 mlrd-lt 23,7 mlrd-le EUR, kokku 5%. Kuid SKP ei ole aastati sama, kasv võib asenduda langusega, nt. 2019. a. oli SKP 24,4 mlrd EUR, mis langes 2020. aastaks -3%. Seega SKP-ga sidumine ei taga stabiilset rahastust, kuid meie TA vajab (stabiilset) evolutsioonilist ja hallatavat kasvu. Esmalt oleks vaja muidugi jõuda seatud eesmärkideni SKP-st ning hoida ja kasvatada neid.
Riik on seadnud eesmärgiks TA-sse investeerida 1% SKP-st. 2020.a. tegelik oli 0,6%. Valitsus tegeleb eesmärgini jõudmise ja hoidmisega. Enamus EL riikidel ei ole riiklik 1% SKP-st saavutatud, praegune EL keskmine on 0,5%. Ülikoolidesse on mõistlik investeerida sest iga investeeritava euro mõju on 4,6 EUR. On seatud ootused ka erasektori investeeringutele, erasektori osa eesmärgiks TA-sse on seatud 2% SKP-st. Erasektori huvi on eelkõige seotud rakenduslike uuringutega – rakendusuuringutega. Viimastel aastatel on rakendusuuringute TA rahastust kasvatatud veerandist kolmandikuni, mis on siiski oodatust ja eeskujuriikide tasemest madalam. Kui erasektori enda rahastus on oma TA-sse kasvanud, siis võrreldes riikliku panusega kõrgkoolidesse on erasektori 2020.a. panus kõrgkoolidesse samuti kasvanud, kuid on kõigest 15 mln EUR. Kuna riigi panus erasektorile on samuti väike, siis vastastikusest tupikseisust ülesaamiseks tasub kaaluda rakendusuuringute käimasaamiseks tõestanud kolmikheeliksi koostöömudelit riigi, ettevõtete ja kõrgkoolide vahel ning riigi poolse koostöö rahastamise kasvu. Muud meetmed, nt. väljatöötatud EAS rakendusuuringute programmi (RUP) esimesed voorud ei ole viinud kõrgkoolide teaduspotentsiaali märgatava kaasamiseni ettevõtete rakendusuuringutes. Teiseks võiks riik erainvesteeringute mahu suurendamiseks teha neile maksusoodustusi, mis on teistes OECD riikides tavaline ja ennast tõestanud.
Riikliku osa sihiks õppe – kõrghariduse – rahastuseks soovitakse 1,5% SKP-st (tegelik on olnud pikas languses, praegu 1,1% ja nähakse ohtu jõuda 0,5%-ni). EL keskmine on 0,8%. Kui teaduse osas nõustutakse kergemini era kaasamisega ja nii alus- kui ka rakendusuuringutes nähakse kasu tõusvat erasektorile, siis hariduse osas ei ole see tegelikult kuidagi teisiti. Eraraha kaasamine kõrgharidusse on oodatud. Mõlemad valdkonnad – õpe ja teadus – teenivad ühtemoodi erasektorit: kui haridus tööturu nõudluse rahuldamisega läbi talentidega varustamise siis TA nendesamade koolitatud talentide uue oskusteabega varustamise ja koostööga tootearenduses.
Edukaks näiteks ettevõtte kaasamise osas kõrghariduse on pakiroboteid ja viimase miili lahendusi pakkuv Cleveron AS. Nad on lahendanud oma spetsialistivajaduse suure tööjõudefitsiidiga IKT valdkonnas läbi investeeringute kõrgharidusse – Cleveroni Akadeemia korporatiivkõrgkooli robootika eriala kaudu. Võimalusi erasektori ettevõtete tööjõuvajaduse rahuldamiseks ja probleemide lahendamiseks on mitmeid. Ettevõtte spetsiifilise tööjõuvajaduse osas korporatiivkõrgkoolide ja mikrokraadide loomine, töökohapõhise õppe ettevõttes läbiviimine, ettevõtete poolsed stipendiumid, praktikute süsteemne kaasamine õppesse jne. Ettevõtte probleemide lahendamiseks näiteks ettevõtlusdoktorantuur, ettevõtte teemasid lahendavate lõputööde toetamine ja praktikantide kasutamine suurenenud tööjõuvajadusega perioodidel. Ettevõtlusdoktorantuur on heaks sisendiks erasektori väikese teadlaskonna kasvatamiseks võrreldes eeskujuriikidega. Eesmärgiks tööturuvajadustele vastavate ja kiirelt töösse sissesulanduvate spetsialistide ettevalmistus. Eraraha kaasamisel on ettevõtete panuse kõrval oodatud ka õppurite panustamine kõrgharidusse läbi õppemaksu. Tasulistel kohtadel õppijaid on praegu 21%. Arvestades kõrgharitute tunduvalt kõrgemast keskmist palka ja õppemaksu tasumisest tulenevat vastutuse kasvu ja keskendumist on tegemist kiire ja efektiivse investeeringuga õppurile. Arenguseirekeskuse (ASK) optimeerimiseuuring vaatas küsimust õpingutega hõlmatuse tõttu kaotatud sissetuleku seisukohalt, õpingute tulemusena saadud sissetulekulisana tasub õppurile ära juba bakalaureuseõppe lõpuks (5-6 õppesemestril). Praegu oleme ASK andmetel Euroopas üks neist riikidest kus nii õppemaksu kui ka õppetoetuste vastasus on suurimaid, mis kahjuks ei ole koostoimiv paar.
Diskussioon kõrghariduse rahastuse üle on hoogu kogumas. Enamasti vaadatakse rahastuse lootuses riigi poole. Aastakümnete pikkuse prevalveeriva riikliku kõrgharidusega süsteemi korral on see eeldatav ja arusaadav käitumine. Tegelikult on riigi poole vaatamise kõrval võrdselt mõistlik otsida uusi võimalusi, mida saaks koolid sisemiselt teha olukorra parandamiseks. Räägime, et õpe ja teadus peaks riiklikult olema rahastatud, kuid ei tohi vähetähtsustada erasektorilt saadava ning sellele eelneva, erasektorile antava. Kuigi erasektorile orienteeritus vähenes tasuta kõrghariduse reformiga 2013.a. on koolidel koostööks ettevõtetega akadeemiline huvi olemas. Erasektor otsustab ise kuhu investeerida, erasektorile peab midagi huvipakkuvat ja kasulikku pakkuma enne vastu saamist. Praegune erasektorile pakutav ei ole läinud piisavalt kaubaks, osalt teadmatusest ja sellest, et erasektor näeb kõrgkoole eelkõige haridusasutusena mitte arenduspartnerina. Erasektori näol ei oleks kõrgkoolidele tegemist küll püsi- vaid projektipõhise rahastusega, kuid olulise ühiskondliku vajaduse – ettevõtete TA – rahuldamisega. Sisulisi põhjuseid koostööks on mõlemapoolselt.
Praegu on paljud meie ettevõtted maailmaareenil tublid alltöövõtjad kelle investeeringud lähevad peamiselt masinatesse, kuid kasvava globaalse konkurentsi valguses tuleb kasvada ja tegelda innovatiivse tootearendusega. Ettevõtetel on vaja otsustada kas teha tootearendust ise või osta sisse. Ise tootearendust tegevaid ettevõtteid on olnud vähe (alla 300 ettevõtte, ettevõtete koguarvust 0,3%), selleks napib ka inimesi. Seetõttu on tootearenduseks mõistlik kõrgkoolide poole pöörduda, nii saadaks parimat oskusteavet ning mitmekülgset teenust. Mitmekülgsus oleks ettevõttele tagatud ilma erinevate oskuste ja muutuvat meeskonda püsivalt palgale võtmata ning tootearendusega seotud seadmetesse investeerima, eriti alguses. Kõrgkoolide huvi on rakendusuuringutest tulenev tugi teadusele. Kõrgkoolid ja erasektor peaks üheskoos vaatama ka rohketele ja märkimisväärsetele välisrahastuse võimalustele. Õppe ja teaduse kõrval on kõrgkoolid huvitatud ka ühiskonna teenimise raames tehtavas kasumile mitteorienteeritud koostöös.
Väga tore ja tulevikku vaatav on näha, et erasektori praegused kulutused õppele ja teadusele – rakendusuuringutele – kasvavad. Majanduslik oleks seda kasvatada koostöös kõrgkoolidega. Eesti ettevõtetel on praegu ühe suure ülikooli jagu TA isikkoosseisu, miks mitte seda võimendada Eesti 18 kõrgkooli ja rahvusvaheliste kõrgkoolide võimalustega!?
- 27.04.2022: Cleveroni akadeemia esimene lend toob tööturule isejuhtivate autode spetsialistid
- 18.04.2022: Rahvusvaheline koostööprojekt pakub võimaluse aktiivsetele tudengitele.
- 12.04.2022: Uudis robootikahuvilistele – alanud on uus vastuvõtt Cleveroni Akadeemiasse
- 31.03.2022: Tööpakkumine: Avatud Kõrgkooli koordinator
- 30.03.2022: EEK Mainor osales rahvusvahelisel rakenduskõrgkoolide konverentsil
- 29.03.2022: Joakim Helenius - videosalvestus inglisekeelsest loengust
- 17.03.2022: Robootikatudeng Helena Jäe meenutab: olime pool aastat õppinud, kui saime endale ümberehitamiseks ATV-d
- 16.03.2022: Külalislahkuse sektor vajab häid tegijaid
- 15.03.2022: Technopolis Business Breakfast esitleb: Margo Loor – Mida ootab oma juhilt uue aja talent?
- 14.03.2022: Eesti ja Jaapani tudengid mõtlesid kaasa Ülemiste City tuleviku teemal
- 03.03.2022: Tööpakkumine: Õppekonsultant (Tallinna õppekeskus)
- 28.02.2022: Kogume kooli sünnipäevaks 30 miljonit sammu!
- 15.02.2022: Turunduse tudengid valisid parimaid õpilasfirmasid
- 15.02.2022: Stipendium magistrantidele 2022/2023 õppeaastaks Prantsusmaale
- 09.02.2022: Tööpakkumine: Robootika erialajuht (Cleveroni akadeemia)
- 01.02.2022: EEK Mainor alustab esimeste mikrokraadi programmidega
- 01.02.2022: EEK Mainor õppejõud Kristjan Liivamägi tunnustati tiitliga „Aasta investor 2022“
- 26.01.2022: Tööpakkumine: Õppekonsultant (Tallinna õppekeskus)
- 24.01.2022: 100 vaba praktikakohta: #Road Trip to Ülemiste City Hub
- 21.01.2022: Sul on lennukas äriidee, aga sa ei oska sellega midagi peale hakata?
- 14.01.2022: 2021. aastal toimunud ettevõtlus- ja innovatsioonikonverentsi materjalid
- 11.01.2022: Äripäeva raadio: Rahatarkus tuleb finantsjuhtimist õppides
- 10.01.2022: Ülikoolid ja ettevõtted: läbimõeldud koostööst tõhusama ja kasumlikuma ettevõtluseni
- 06.01.2022: Maineka USA eksperdi soovitus: just nüüd on just õige aeg sukelduda ettevõtlusesse!
2021
- 23.12.2021: Teadmisi saab omandada mitmet moodi
- 22.12.2021: Tööpakkumine: Kommunikatsiooni- ja turundusjuht
- 16.12.2021: Vastuvõtt 2022. õa kevadsemestriks ärijuhtimise eesti- ja venekeelsetele erialadele sisseastujatele kuni 19.01.2022
- 13.12.2021: Äripäeva raadio: Magistrant saab lahendada töökoha igapäevamuresid raskekahurväe abiga
- 30.11.2021: Tööpakkumine: rektoraadi büroo spetsialist
- 25.11.2021: Puuetega naisettevõtjate lood: kui uks sulgub, siis aken avaneb
- 23.11.2021: MyFitness soodustus tudengitele
- 23.11.2021: Naised vajavad ettevõtluses läbilöömiseks rohkem enesekindlust ja tuge
- 22.11.2021: Professor Olga Matthias: andmetega tuleb osata suhelda
- 22.11.2021: EEK Mainori vilistlane alustas podcastide sarjaga
- 19.11.2021: Tööandjad haarasid praktikandid lennult
- 15.11.2021: Jaapani professor: homne päev on ärisuunda muutvate, mitte alustavate ettevõtete päralt
- 10.11.2021: Naisettevõtluse päeval kõlavad tõeliste eeskujudena mõjuvad lood
- 04.11.2021: Patrick Fischeri meistriklass filmi- ja investeerimise huvilistele
- 04.11.2021: Emöke Sogenbits: kuulikindlus muutustele, tänu kriisile
- 02.11.2021: Osalemine 5.-7. novembril toimuval robootikafestivalil Robotex
- 02.11.2021: Tarmo Tael: järjepidev teekonna seadmine tagab ettevõtte arengu
- 28.10.2021: Videomängude edulugu ootab jätkamist uute loojate poolt
- 26.10.2021: Veebitehnoloog Edward Reeds: sain õppida seda, mida tööl päriselt vaja läheb
- 26.10.2021: Investeerimise meistriklass – Patrick Fischer (UK)
- 22.10.2021: Tööpakkumine: õppekonsultant (Tartu õppekeskus)
- 20.10.2021: 10. novembril toimub Adapteri koostööfestival „Tõeline inimene“
- 14.10.2021: India tudeng Apran Dutta õppimisest Eestis: siin saan õppida seda, mida tahan
- 13.10.2021: Konverents „Viiruskindla ettevõtte loomine“ pakkus läbi teaduslike lähenemiste ja praktikate võimalusi kriiside ennetamiseks ja neis toimimiseks
- 11.10.2021: Septembri lõpus toimus rahvusvahelise multikultuurse klassiruumi projekti partnerite kohtumine
- 07.10.2021: Tööpakkumine: õppekonsultant (IT erialad)
- 30.09.2021: 7. oktoobril toimub teaduskonverents “Building the Virus-Resistant Company”
- 21.09.2021: Turismisektori tuleproov tõi kõrgkoolidele uusi väljakutseid
- 16.09.2021: Tuksu Teise Südames
- 14.09.2021: Kuidas teha esimesed sammud investeerimismaastikul?
- 02.09.2021: Kas Eesti on valmis neljapäevaseks töönädalaks?
- 30.08.2021: Tutvu EEK Mainor äpiga!
- 27.08.2021: Õppeaasta avaaktus
- 24.08.2021: Tööpakkumine: õppekonsultant
- 24.08.2021: Rakenduslike teadus- ja arendustööde konkurss 2021 avatud
- 17.08.2021: Ülemiste City Future Forum 2021
- 13.08.2021: Cleveroni Akadeemia kutsub noori tehnoloogiatööstusesse
- 13.08.2021: Üleskutse vaktsineerida ennast COVID-19 vastu
- 10.08.2021: Praktiline turundusõpe aitab ühildada töö ja hariduse
- 02.08.2021: Cleveroni Akadeemiasse robootika eriala vastuvõtt pikendatud kuni 22.08!
- 24.07.2021: Cleveroni Akadeemia avatud uste päev
- 20.07.2021: 7. oktoobril toimub teaduskonverents „Building the Virus-Resistant Company”
- 13.07.2021: Maris Nõgu: naeratav teeninduskogemus – mis see on ja kuidas selleni jõuda?
- 05.07.2021: Ülemiste City on tõusnud Eestis kolmandaks majanduspiirkonnaks
- 05.07.2021: Osalemine Delta Majanduskonverentsil 2021
- 02.07.2021: Edu&Tegu uuring vaatles, kuidas õppeasutustes rakendatakse ettevõtlusõpet
- 02.07.2021: Cleveroni Akadeemia pälvis jätkamiseks olulise riikliku toetuse
- 01.07.2021: Kaugtöö Tegija märgis
- 25.06.2021: Õppeosakonna lahtiolekuajad juunikuus
- 22.06.2021: Eesti Ettevõtluskõrgkooli Mainor 31. lennu lõpuaktus
- 21.06.2021: Vastuvõtt 2021/22.õa sügissemestril sisseastujatele
- 19.06.2021: Eesti Ettevõtluskõrgkooli Mainor lõpuaktus 2021
- 14.06.2021: Eesti Ettevõtluskõrgkool Mainor läbis edukalt institutsionaalse akrediteerimise
- 13.06.2021: Plyke’i meeskond võitis rohepöörde kategooria
- 31.05.2021: STARTERtallinn programmi võitjad
- 28.05.2021: Kõrgkoolilt ettevõttele vol.9 sündmusel pühenduti talendikesksusele
- 26.05.2021: Parim Teenindaja 2021 konkursi suur finaal
- 26.05.2021: Äripäeva raadio: õpe Mainoris paneb ka äriliselt mõtlema
- 19.05.2021: ABB AS ja Eesti Ettevõtluskõrgkool Mainor jätkavad karjääri- ja haridusalast koostööd
- 14.05.2021: Distantsõpe jätkub koos eranditega kevadsemestri lõpuni (täiendatud)
- 29.04.2021: Kuidas õpetatakse ettevõtlust Eestis, USA-s ning Bosnia ja Hertsegoviinas? Värsket koostööd tähistav veebinar arutas
- 25.04.2021: Annetamine Haanja koolile
- 23.04.2021: „Naised tehnoloogias“: usk, kirg ja julgus aitavad iganenud stereotüüpe murda
- 22.04.2021: Virtuaalkonverents "Naised tehnoloogias"
- 14.04.2021: Muudatused õppetöö korralduses jätkuvad kuni 25.04.2021
- 30.03.2021: Muudatused õppetöö korralduses jätkuvad kuni 11.04.2021
- 29.03.2021: Eesti Ettevõtluskõrgkooli Mainor ja Jaapani Oita Ülikooli ühisprojekt avas tee Eesti ja Jaapani tudengite koostööle
- 09.03.2021: Millised tulevikuoskused tõusevad tööturul hinda? Eesti suuremad ülikoolid põhjendavad
- 26.02.2021: Rektor Mait Rungi: välistudengid – vajalikud talendid ja majandusse panustajad
- 15.02.2021: Muudatused õppetöö korralduses alates 16.02.2021
- 10.02.2021: Global Game Jam Online
- 20.01.2021: Ülemiste City koolituskrediidi programm
- 11.01.2021: Eesti Ettevõtluskõrgkooli Mainor 30. lennu talvine lõpuaktus
- 07.01.2021: Era- ja rakenduskõrgkoolide muutunud väljundid uuenevas maailmas
2020
- 23.12.2020: Rektori jõulutervitus
- 11.12.2020: Muudatused õppetöö korralduses alates 14.12.2020
- 30.11.2020: EEK Mainor uus teadusjuht on Marina Järvis
- 12.11.2020: Edasi lükatud! Kõrgkoolilt ettevõttele vol 9: “Kuidas luua talentidele motiveeriv elu- ja töökeskkond?”
- 10.11.2020: Projekt „Välisüliõpilaste praktika toetamine“
- 28.10.2020: Selgusid Eesti parimad praktikandid
- 27.10.2020: Rakenduskõrgkoolide Rektorite Nõukogu visioonipäev 2020
- 22.10.2020: Kuidas digitaliseerimisega hakkama saada?
- 21.10.2020: Puhka Eestimaal!
- 20.10.2020: Intervjuu kolleegiga: Olga Uhabakin
- 16.10.2020: Piret Mürk-Dubout Tallinkist: meil on olnud palju suuri plaane, nüüd on need riiulile pandud.
- 14.10.2020: Kaimar Karu muutustest: suurem osa ärijuhte ei tea täpselt, mida nad teevad.
- 13.10.2020: Marina Kaljurand: üleeuroopalise digimaksu tulek on vaid aja küsimus.
- 10.10.2020: Baltika endine juht Mae Leyrer: töötajad ei julgenud avalikult rääkida, nad kartsid eksida, sest neid vigu karistati
- 08.10.2020: Kaheksas EEK Mainor rahvusvaheline ettevõtluskonverents “Kuidas tänases maailmas kokkujooksmist vältida?”
- 08.10.2020: Aasta pereettevõte - Mainor AS
- 04.10.2020: Eestis ainulaadne ettevõtlusvaldkonna algatus pälvis aasta haridusteo tiitli
- 23.09.2020: sTARTUp Gaming 2020
- 16.09.2020: 8. oktoobril toimub ettevõtluskonverents „How to avoid getting stuck into today’s world”
- 14.09.2020: Rakenduskõrgkoolide Rektorite Nõukogu kutsub visioonipäevale
- 11.09.2020: Tööpakkumine: Tartu õppekorralduse spetsialist
- 10.09.2020: Aasta Tegu 2019 auhindade üleandmine - Cleveroni Akadeemia
- 08.09.2020: Koroonaviiruse COVID-19 leviku tõkestamise ennetusabinõud, soovitused ning juhised haigusjuhtumi avastamise korral
- 31.08.2020: Meie suudame mõjutada noorte juhtide tulevikuotsuseid
- 27.08.2020: Cleveroni Akadeemia pälvis Regionaalmaasika auhinna
- 30.07.2020: Turismisettevõtjal ei ole probleeme. Ainult väljakutsed.
- 24.07.2020: Tööpakkumine: tarkvaraarenduse õppejõud
- 22.07.2020: Tööpakkumine: õppekorralduse peaspetsialist
- 09.07.2020: 29. lennu parimad lõputööd ja cum laude lõpetajad
- 06.07.2020: 2020/2021 õppeaastal juhib Rakenduskõrgkoolide Rektorite Nõukogu EEK Mainor
- 03.07.2020: EEK tudengi lugu: Marje Kirsipuu - eduelamuste otsinguil
- 30.06.2020: Kadi Pärnits: peame tagama inimestele töö ja piisava sissetuleku
- 29.06.2020: Selgusid Ü. Pärnitsa nimelise haridusfondi stipendiumi saajad
- 21.06.2020: Aasta Õppejõud 2020 tiitli pälvis...
- 19.06.2020: Kuidas kriisis investeerida ja rahaga ümber käia?
- 18.06.2020: Välisüliõpilased hindavad Eestis õppimist kõrgelt ja kulutavad elamisele 35 miljonit eurot aastas
- 17.06.2020: Uutmoodi lõpuaktus
- 14.06.2020: Otsime kogemustega eksperte ja analüütikuid
- 12.06.2020: Walk-in sisseastumisvestlused EEK Mainoris
- 11.06.2020: Kandideerimine TUDENGITEGU 2020 konkursile on alanud
- 10.06.2020: Tööpakkumine: haridustehnoloog
- 09.06.2020: EEK Mainor läbiviidud uuringust selgus: Ülemiste City on viies majanduslinn Eestis
- 08.06.2020: Näita õpetajale, et hoolid
- 21.05.2020: Ülemiste City kuulutab välja lõputööde stipendiumikonkursi tuleviku linnaku arendamiseks
- 12.05.2020: Eesti noorte heasse finantskirjaoskusesse panustab ka EEK Mainor
- 04.05.2020: Õppe- ja töökorraldus alates 4. maist
- 22.04.2020: Kuidas me koroonakriisiga hostelis toime tuleme
- 21.04.2020: EEK Mainor #püsinkodus väljakutse
- 17.04.2020: Avatud on kandideerimine Ülo Pärnitsa nimelise haridusfondi stipendiumitele
- 08.04.2020: Ettevõtluskõrgkool Mainor võttis digiväljakutse vastu
- 06.04.2020: Kõrgkoolide ühispöördumine
- 02.04.2020: Rektori pöördumine #saamehakkama
- 31.03.2020: Esimesed e-eelkaitsmised on toimunud
- 25.03.2020: Koroonaviiruse leviku takistamise meetmed
- 24.03.2020: Aasta tegu 2019: Cleveroni Akadeemia
- 18.03.2020: Algab kandideerimine ABB stipendiumprogrammi
- 08.03.2020: Töökohapõhine õpe lähtub eelkõige tööandja vajadustest
- 02.03.2020: Rakenduskõrgharidus aastal 2035
- 29.02.2020: Sõna on tudengil: vanemaealiste diskrimineerimine
- 20.02.2020: Tudengid töövarjutavad Ülemiste City ettevõtteid
- 10.02.2020: Tunnustasime tuleviku tegijaid 2000 euro väärtuses stipendiumitega
- 05.02.2020: Välistudengi kogemus: Raske on leida Eestis midagi halba
- 04.02.2020: Tallinnas algab homme Eesti esimene personalijuhtimise häkaton
- 03.02.2020: VOOG on uus KOHT - kvaliteedijuhtimine läbi kliendi teekonna
- 31.01.2020: Toomas Saalile omistati emeriitprofessori aunimetus